pondělí 14. prosince 2009

Smažák stokrát jinak

Řeklo by se: "Smažák, co se na tom dá zkazit? Hodit do friťáku a přidat brambory." Jenže věřte, že dva smažáky, které jsem za poslední týden měl, byly každý z jiné strany stupnice chuti. Minulou středu jsme bohužel byli z pracovních důvodů donuceni poobědvat v jiné restauraci, než kam obyčejně chodíme. Přišli jsme pozdě, takže ze 4 jídel byly už jen 2 - nějaký salát a smažák. Dali jsme si smažák. Na smaženém sýru se toho opravdu nedá moc zkazit, tak alespoň ten byl k jídlu. Brambory skelné, neslané a úplně bez chuti. A k tomu tatarka. Teda vlastně na tom a tatarku to vidělo tak maximálně v ledničce na jiném patře. Připomínalo to našlehaný žabí hněv. Sýr jsem snědl, ale toho ostatního jsem půlku nechal. Celkem i s polívkou to stálo 78Kč a když jsem číšníkovi dal 85tikorunovou stravenku, tak se na mě tak podíval, že prý ze stravenek nevrací. Tak já jsem se rozhodl se tam taky už nevrátit.
Naopak dneska jsme byli v naší oblíbené (a za poslední rok a půl jediné firemní) restauraci U Kajmana. Smažák byl krásně dozlatova opečený, brambůrky skoro jak zámecké a tatarka hezky bokem v misečce, aby si každý mohl dát podle chuti. Už na pohled výborné. Přesně podle hesla: "Jíst se musí i očima." Nebylo to sto a jedna, ale tisíc a jedna. A cena i s polívkou 75Kč. Nemáme sice v uvedené restauraci žádný podíl na zisku, ale až budete někdy ve Zlíně, tak si tam určitě zajděte. Jsou tam všichni moc milí a to, co dělají, dělají s láskou. Dobrou chuť a dobrou noc.


2 komentáře:

  1. Není nad to mít svou "domácí" hospůdku. Vypadá lákavě.
    Dám vám tip na jednu podobnou v Praze, přímo u metra Kačerov, restaurace Silencio. Polední menu o malinko dražší než u vás, ale na Prahu to není tak zlé. Vaří chutně, zdravě a hezky.
    http://www.restauracesilencio.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Silencio, to zní italsky :-) to je má slabina, aspoň víme, kam v Praze zajít, díky :-)

    OdpovědětVymazat